Göteborg

I fredags hämtade jag min sötis på jobbet, sen rullade vi vidare. Han hade en gissning på att vi skulle åka till Göteborg och han hade så klart rätt. Han är så smart! =)

På vägen ner till GBG stannade vi på gränna för att köpa färska polkagrisar. =) mums. Vi stannade även på olika mackar för att kunna kissa å sträcka på benen. På en av mackarna köpte vi en ljudbok, Livstid av Liza Marklund (hur bra som helst). Den ljudboken lyssnade vi på under hela resan.

Väl framme i gbg gick allt smidigt. Det var inte så svårt att hitta till hotellet. Vi bodde på Hotell Liseberg Heden som har 4 stjärnor =) fukosten var bra, rummet var bra och sängen var bra. Helt underbart.

På lördagen gick vi först på universeum. Där tittade vi på exotiska djur och vi båda klappade på rockor!!!
Men min sötis fick huvudvärk så vi gick därifrån (efter ha varit där i tre timmar) och gick för lunch. På eftermiddagen gick vi på bio och såg Grownups =) Helt suverän =) Vi avslutade kvällen med att titta på transformers (den andra filmen) som gick på tv:n på hotellet.

Söndagen gick vi upp tidigt. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning för att sen checka ut. Sen styrde vi kosan mot Ullared och Gekås. =)
Trodde aldrig att vi skulle åka dit men det gjorde vi =) min sötis gillar inte riktigt att shoppa. Än mindre på hans födelsedag!!! Nu är han 23 år =)
Men shopping blev det. Ingen kö alls för att ta sig in på området och heller ingen kö i kassorna. Det var bara en person före oss i kassorna. (det finns 62 kassor på Ullared) Slutsumman på Gekås var mycket mindre än vad jag hade räknat med och det var ju bra. =)
jag köpte bland annat en vinterjack, perfym, bh, nagellack och ansiktsmasker.
sötisen köpte bland annat, t-shirts, skärp och strumpor.

Vi avslutade shoppingen med nybakade munkar och rullade sen hemåt.
Hela helgen var skön. Det var bara han och jag, precis som det var tänkt. =)
Längtar tills nästa gång vi åker på liknande resa.
puss

Kommentarer
Postat av: Erika

Låter jättemysigt!:)

2010-09-29 @ 23:39:49
Postat av: Mellisaurus-[rex]

Jag gillar inte göteborg :(

2010-09-30 @ 00:23:32
URL: http://mellisaur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0