inga älgar och nya motorvägen

Nej, denna helg såg jag inga älgar alls. Bara två små rådjur som stog och betade på rätt sida av viltstängslet. Jag och min sötis åkte till våra vänners landställe. Det var första gången för mig som jag såg deras egna stuga. Den är verkligen jättefin måste jag tillägga. Ska bli kul att se hur det blir när allt är klart!
Detta var då lördagen. Vi spenderade kvällen där, åt mycket god mat, gosade med hundvalparna och med bebisen. Väldigt trevligt. Sen på kvällen åkte vi vidare mot Västerås. Bara för att jag är så harig och inte vill köra där jag riskerar att möta på älgar så åkte vi via Fagersta. (en omväg på ca 5-6 mil). Helt onödigt egentligen då man kan köra genom skogen och sen vara framme där vårt slutmål för kvällen var mycket tidigare.
Vi sov på mina föräldrars landställe. Mycket trevligt. Vi tände en brasa och njöt av lugnet.

På söndagen insåg vi att vattnet på landet inte fungerade. Pappa hade hållit på med några slangar av olika slag dagen innan och hade inte riktigt lyckats. Men han ger det ett nytt försök nästa gång. =) 
Efter frukosten åkte vi till min lillebror. Jag ville säga hej då innan han åker till Thailand. Han ska vara borta i två månader. Suck, han kommer se ut som en pepparkaka när han kommer hem.
Efter besöket hos brollan åkte vi till olika shoppingcentra och affärer för att leta efter en jacka och nya skor åt min älskling. Inte så lätt måste jag säga, men vi fick ihop ett rätt iaf. Skor blev resultatet. Han verkar nöjd med köpet och invigde skorna en timme efter inköpet. 
Sist men inte minst åkte vi hem till mina föräldrar. Pappa var inte hemma, han jobbade. Men mamma satt i soffan och tog det lugnt. Jag hämtade min post och pratade lite med mamma. Måste ju uppdatera mig om allt som händer hemma i Västerås.

På vägen hem stannade vi och åt lite mat. Sen när vi åkte vidare sa min karl att vi skulle åka på nya motorvägen. De har ju byggt så att man kan åka raka vägen mot sthlm nu. Förut åkte man via Hummelsta (godisstoppet) och enköping. Men de passerar man nu bara på motorvägen i 120 knyck. Så nu tar det bara 50 minuter att åka från Västerås till Stockholm. =) Mycket bra

Det hela har varit en mycket bra helg =) Ser fram emot nästa då det är World Cup i simning på Eriksdalsbadet i sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0