erin brockovich

Alla har nog sett en film med Julia Roberts. Frågan är bara vilken som är favoriten?
Hon har gjort så många bra filmer och jag gillar nästan alla (av dem jag har sett). Under dagarna har jag sett två filmer med henne i huvudrollen och jag gör två inlägg bara för att separera filmerna som är helt olika filmer.

Den första jag såg nu i veckan var erin brockovich. En ensamstående mamma med tre barn som söker ett jobb på en advokatfirma. Hon lyckas få jobbet och börjar arbeta med ett fall som handlar om kemikalier, sjukdomar och familjer. Hon blir helt tagen av familjerna och bestämmer sig för att reda ut alla eventuella frågetecken.
Så himla bra film!



Filmen är baserad på en verklig historia. Sånt är oftast lite bättre än påhittade historier, det blir bättre slut och mindre rörigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0