ROSA?

om det är så att jag får en tjej, måste då allt vara rosa??? 
NEEEEJ
Då blir jag tokig.
Jag får lite "onda ögat" ryckningar eller vad man ska säga när jag läser bloggar och annat om personer som bara köper rosa till sina tjejer!
Visst rosa funkar väl, men med måtta. Jag... nej.... fy jag blir nästan arg!!



Jag läste ett inlägg på  någon hemsida om en kvinna som var gravid med sitt tredje barn. Hon hade två flickor sedan tidigare, men på ultraljudet visade det sig att det var en pojke som låg i magen. Så nu hade hon lite panik över att hon var tvungen att köpa nya saker för att hon bara hade rosa´kläder sen tidigare.

Kan inte en kille ha rosa helt plötsligt??
Måste det vara tjejer har rosa och killar har blått???
Kan det inte vara tvärtom???
Lever vi verkligen i en sån värld att barnen ska placeras i färgfack???

Uff. jag blir tokig.
allt är så hemskt rosa.
hua.....
kommer drömma mardrömmar om rosa saker....
BLÄÄÄÄ!!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

2011-11-25 @ 10:37:47
Postat av: Frida

Fast det gäller ju tvärtom också, blått och grönt är reserverat för pojkarna och hittas sällan på flickavdelningen. Även pojkarna föses in i ett snävt fack med vad som är tillåtet att klä sig i osv.



Jag blir tokig när jag ska köpa kläder till A. För eg. passar ingen av sidorna. På ena sidan är det lull och på andra sidan mörkt, trist och actionfigurer på allt.

2011-11-25 @ 10:42:31
URL: http://familjenfinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0