Ultraljud

igår morse var jag och min sambo på det mycket efterlängtade UL. Vi hade tid 08.30 i stan, så vi åkte hemifrån (med buss och pendeltåg) kl 07.10. Det blev en väldigt tidig morgon för mig som gärna sover bort hela dagarna =)

Väl framme var det svårt att slappna av, men vi fick komma in i ett undersökningsrum eller vad tusan de nu kallas. Sköterskan kladdade på gel (superkall sådan) och började undersökningen. På direkten syntes konturerna av ett litet barn på skärmen, jag kopplade inte riktigt, förstod inte att det var miitt barn som visades där på skärmen, Men allt efter hon rörde runt den där makapären på magen så förstod jag att det verkligen var min bebis!!!

Allt såg bra ut, tack och lov. Hjärtat slog så fint och hjärnan såg bra ut. Man kunde se ryggraden tydligt och armar och ben. Helt underbart!! Dock är bebisen lite kameraskygg, för så fort det var dags att fotografera så ville den inte längre. Egentligen inte så konstigt då sköterskan hade vänt på den flera gånger :P

Men nu har vi sett den och allt känns mycket bättre!! =)



Kommentarer
Postat av: Outi

Vad fint att höra att ni har allt så bra!

2011-11-03 @ 00:14:42
URL: http://www.villikani.vuodatus.net
Postat av: Anonym

Mormors lilla bebis :)

2011-11-07 @ 17:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0