Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 22.

Det är mycket som upprör mig. Det är egentligen samma sak i slutändan men ja.
Barnmisshandel av alla olika slag upprör mig mycket. Jag skrev ju tidigare om kvinnan som skrek åt sitt barn på restaurangen. Det är också barnmisshandel tycker jag.
Misshandel är ju inte bara fysiskt utan också psykiskt. En del personer tar inte hand om sina barn som de ska utan låter andra göra det och det är upprörande. 

Mobbing är också en sak som upprör. Varför kan man inte låta alla få vara sig själva? Måste man vara som alla andra. Och VAD FAAAAN TÄNKER NI PÅ ni som mobbas. Era jäkla nötter! Ni förstör folks liv mer än vad ni kan ana!

En sista grej som jag tänker ta upp är folks stress. 
Speciellt bilförares stress. Det kan göra mig så förbannad ibland.
Är det bilkö så är det folk som kör i väggrenen bara för att komma några meter längre fram. 
Är de så stressade att de inte kan köa som normala människor?
Om man är så stressad så kan man kanske försöka åka innan köerna börjar?!
Inte undra på att det sker olyckor liksom :(


Så är det!
Det finns mer som upprör. Mest är det idioter i allmänhet. 
Mer om det en annan gång (förmodligen när jag stöter på en sån idiot nästa gång).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0