Dag 30 – 10 dödssynder

Dag 30.

HUrraaaa den sista dagen. Helt otroligt. Jag trodde aldrig att jag skulle orka med alla trettio dagar. Men när man har passerat halva så känns det dumt att sluta.

Men men, 10 dödssynder. Skriver dem i den ordningen som det ploppar upp i huvudet och inte i den ordning som det förtjänar att vara. Lite allvar med lite skoj.

1. Mobbing - är bland det värsta som finns. Kan förstöra för någon för resten av dess liv.

2. Misshandel - barnmisshandel, kvinnomisshandel, mansmisshandel ja alla sorter av misshandel är hemskt. Behöver jag ens nämna varför?

3. Våldtäckter - fy vad hemskt att få vara med om något sådant. Vilka hemska minnen för livet. :(

4. Bantning - bara ordet banta är världens fulaste ord. Det är en svordom som borde förbjudas. Många unga börjar banta och sen fastnar de i ett dåligt hjul och åker på någon hemsk sjukdom. Detta hetsande om den perfekta kroppen är enormt stressande. 

5. Rosa och Orange och Röd - tillsammans. Färgerna var för sig är helt okej. Men när de matchas ihop så slår det lite slint i skallen på mig. Det går inte ihop. (Min åsikt bara!)

6. Mord - vem gör sånt? Varför? Hur tänker de? 

7. Kidnappning - att sno någon annans barn det borde nästan vara dödsstraff på det. Förstå paniken hos föräldrarna till det kidnappade barnet. Usch! 

8. Lögner - alla ljuger, det är okej så länge det inte skadar någon. Men så finns det ju folk som inte kan säga annat än just lögner.

9. Strumpor i sandalerna - haha, det är så fult med strumpor i sandalerna! (Men som jag skrev en gång tidigare så tycker jag att det är fasansfullt skönt att ha just strumpor i sandalerna).

10. Skrivfel - alla stavar väl fel ibland. Men så finns det en del som skriver mej istället för mig eller dej istället för dig. Sånt kan jag verkligen få tuppjuck på. Måste allt stavas som det låter nu för tiden? Hur ska vi då börja stava duscha? 




Mohhahahaha
SISTA!!!!!
Jag klarade det! Wohooo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0