Mellandagsrea

Var till IKEA för att köpa lite kolijox till hemmet.
Vi fick presentkort på IKEA av svärmor så vi passade på att åka dit idag.

Det som vi framförallt var ute efter var ett avlastningsbord att ha i vardagsrummet.
Vet inte om den ska stå brevid fåtöljen mot fönstret eller mellan fåtöljen och soffan men det löser sig. Måste bygga ihop den först ju =)

Sen var vi till barnavdelningen och stod ett tag och valde mellan två olika lekmattor. Ni vet såna där som man leker med bilar och annat på. Ser ut som en bilbana helt enkelt. Fast den vi valde hade höghus, vägar, öknen, träd ja lite allt möjligt. Den blir nog bra.

I köksavdelningen hittade vi två diskborstar som åkte med i shoppingvagnen. Ska ha den ena till barnvagnen nu i vintertider. Ett knep (eller vad man ska kalla det) som jag har lärt mig av pensionärerna som jag har tagit hand om. Med diskborsten borstar man av all snö så att man inte drar med sig så mycket snö in i lägenheten. Enkelt och billigt och smidigt. Det går ju inte att skaka av snön på något sätt så nu gör jag såhär =)

Visstja, vi var på bokhylleavdelningen för att titta på skåpsdörrar till vår tv-möbel. Jag ville helst ha glas. Det är snyggast. Men så kom vi fram till att det bästa är att ha lådor i tyg som inte är lika ömtåliga som de andra sakerna vi tittade på. Men när vi är klara med småbarnsåren så ska vi satsa på något mer åt glashållet eller så =)
Nu finns det lådor i alla de understa hålen i hyllan. Ser mycket bättre ut. Nu ser man inte längre sladdar och skit som finns bakom möbeln. Det ser mer hemtrevligt ut på något sätt och vis.

Sist men inte minst så köpte vi en kakburk från fyndhörnan. Den kostade 9 kr för att den hade en liten buckla. Så den tog jag. Den ville bo hos oss!
Lägger upp en bild på kakburken sen och avlastningsbordet när det är ihopskruvat =)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0