Äckelkärring!!

Vår granne är ganska snuskig! Inte så lite heller. Hon är liksom skabbig. BLÄÄÄ
Hon har två hundar som hon promenerar med i området. ALDRIG i koppel! De springer hejvilt överallt och lyssnar inte riktigt på henne. Är det inte lag på att hundar ska vara kopplade i bostadsområden?
Idag när jag och sötisen kom tillbaka hem efter en kort övningskörningsrunda var äckelkärringen ute och gick med sina hundar. Då ser jag att en av hundarna sätter sig och skiter i rabatten utanför huset, vid porten brevid våran. Hon gör ingen ansträning alls till att ta hand om det. Hon bara struntar i det. Jag ser ju att hon ser att hunden skiter, men varför inte plocka bort efter hunden???
Jag fick god lust och fråga om hon skulle ha en bajspåse, men kom på att jag hade lämnat alla påsarna hemma.

Jag brukar vara hundvakt ibland och jag tycker att det är viktigt att plocka upp efter hunden. Det är för allas trevnad. Om påsarna tar slut så tar jag upp efter mig vid nästa runda.
Hon är bara en äckelkärring som jag stör mig något enormt på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0