Fredagsmys

Titta vad vackra mina rosor är som jag fick på alla hjärtans dag!



De har slagit ut massor och är så vackra att titta på!
Sötisen är mäkta nöjd över sitt ros-köp =)

Jag hämtade sötisen på busshållplatsen i Barkarby och sen åkte vi faktiskt till ICA ändå! =)
Det var säkert en miljon människor där inne (inte på riktigt, men mycket folk var det). Man fick nästan panik av hur stojigt och stimmigt det var! Men vi delade upp shoppinglistan lite. Jag plockade grönsaker medan han gick och hämtade tacotillbehör. 
Samarbete is the shit! =)

Så när vi kom hem lagade vi tacos (inte på älgfärs för den var slut). Sen njöt vi av maten, stoppade in disken i diskmaskinen på en gång. Efter maten bakade jag en paj som vi skulle ha till efterrätt samt gjorde iordning marsansås. 
Då ringer min lillebror och frågar vad jag gör och vart jag är. Så han kommer över och äter lite av våra tacorester samt efterrätt =) Han hade haft en köring till bland annat arlanda och tog en sväng förbi oss på vägen hem.
När efterrätten var färdigmumsad på så kastade jag in tallrikarna i diskmaskinen. Det är så härligt att bara ställa ner dem i en maskin som sköter själva diskandet åt oss! Det känns nästan magiskt ;)
Nu är köket rent från det som har användts under dagen. 

Imorgon ska vi göra ett ryck och försöka få undan lite kartonger och annat ur lägenheten. Plocka upp lite mer och så. Plus att bilen ska få sig en dusch verkar det som. Det blev så himla skitig av att åka fram och tillbaka till västerås. Skitig men hel. Avgasröret är fixat, vilket har gjort att bilen låter mycket mindre nu. Inte för att den lät speciellt mycket innan, men det är kul när man verkligen hör skillnad =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0