Middag

Kvällens kock var Sötisen


Han lagar maten medan jag diskar. Sen när jag har diskat klart så hjälper jag honom med det sista i matlagningen. Men han kan själv!
Jag förberedde min lax innan han ställde sig för att steka sina schitzlar (eller hur det nu stavas). Min lax kokade jag bara i en kastrull med en grönsaksbuljong för att de lite smak på laxen.
Sist gjorde vi sås. Kryddig bearnaisesås för att vara mer exakt. Mums. Till detta hade vi makaroner.
Vi häller oftast såsen på makaronerna för att veta att det blir jämnt, annars kanske en person tar jättemycket sås och den andra får nästan inget alls. Vi båda gillar sås så detta är viktigt ;P



Mumsigt värre!
Maten bara slinker ner. Det smakar bra. Jag trodde inte att pasta och lax gick ihop. Det gör det visst! Men jag tror att det är mest tack vare såsen. Utan sås går det nog inte att ha makaroner till lax.
Det skulle vara som att ha makaroner till fiskpinnar, helt otänkbart!!

Till maten drack jag:



Vet inte hur många liter sån här dryck jag har druckit under graviditeten. Det finns som vanlig juiceförpackning också men de är svåra att få tag på. 
Sist köpte vi tre förpackningar, men det går bara någon dag och sen är de slut.
Det är en läskig färg på den, men det är okej för jag vet att det smakar smaskens!!
Detta är nog min absoluta favorit dryck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0