NUSS

I helgen som var spenderade jag mesta tiden i simhallen. Skönt att få andas lite klorlukt igen. =)
Det var med andra ord simtävling på gång. Denna gång NUSS som står för Nordiska Ungdoms SimSpelen.
NUSS är en mycket rolig tävling, både för ledare och för simmare. Det finns lite annorlunda grenar som inte finns på andra tävlingar. Till exempel lagkappsgrenarna.
I normalafall finns det 4x50 eller 4x100 frisim eller medley. Det är standard.
Men på NUSS har de 4x50 fjäril, 4x50 rygg och så vidare, alla simsätten men var för sig!! Hur kul som helst!
Speciellt för tidtagningen!! ;)
Min uppgift var att stå och filma hela tävlingen. Men det gick väl så där. Jag orkade inte stå så mycket. Det värkte överallt. Så jag ringde mina småsyskon som tack och lov kom och hjälpte till!!
På lördag förmiddag samt eftermiddag var min lillebror där och hjälpte till. Sen kom han även på söndag förmiddag. Min lillasyster kom på söndag eftermiddag för att hjälpa till och då stack brorsan. (Han skulle ändå jobba). Så lite avlösning har jag haft!
Tack för hjälpen!!!

är någon nyfiken på hur en tävling går till/ser ut så kan ni gå in på
live.tidtagning.se
Där är det bara att klicka på något av passen och sen titta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0