Barnvagn

Idag har sötisen och jag varit på barnens hus och tittat på barnvagnar.
Jag har en fix ide om att vi ska ha en BRIO. Och helst en med fyra fasta hjul.
Sötisen har hållit med angående hjulen. Men det svåra har varit om vagnen ens skulle gå in i bilen!
Vi har en volvo s40. Det är inte världens största bagageutrymme på den bilen.
Så för att veta så måste man ju prova!!!

Tack och lov så har barnens hus som policy att låta folk prova. Man pantar körkortet medan man provar och ser om vagnen går in i bilen. Helt underbart måste jag säga!! 
Fick som tips av en vän att man kunde göra så och det var ett mycket värdefullt tips! Det hade jag ingen aning om innan.

Så vi gick och tittade på en vagn. Diskuterade lite sinsemellan, diskuterade lite med killen i affären och sen gick ut för att försöka pilla in vagnen i bilen.
Sötisen fick montera bort dittan och dattan (hur enkelt som helst, bara ett knapptryck och sen lossnar saker) och lyckades stuva in vagnen i bilen!!!
När vagnen var instuvad i bilen fanns det faktiskt plats kvar i skuffen för annat! Helt otroligt måste jag säga =) Så nu vet vi att vi kan kolla mer på allvar efter en sådan vagn.
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska ha en ny eller en begagnad. Det återstår att se =)



Sån här vagn var vi och tittade på idag. Nästan samma färg, men helt andra hjul!
bilden tagen från www.brio.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0