Husmor

Jag skulle (idag) kunna vara hemmafru. Men bara idag. Eller nej, kanske någon annan dag med. Kanske.
Fast bara om jag har ett jobb på sidan av som jag kan rymma till när jag behöver omväxling och utrymme.

Idag har jag (och sötisen) lagat beuf bourginion (hur det nu stavas). Han hjälpte till att bryna kött och att röra om och sånt. Sen är han en mäster-hackare! Han fick finhacka vitlök och timjan.
Jag hade varit på systemet och köpt vin att laga med.
Sen tar ju en sån där gryta två och en halv timme att tillaga. Till det serverades kokt färskpotatis. Nu har sötisen matlåda till imorgon =)

Sen har jag nu på kvällen svängt ihop en brödsmet. Mitt frukostbröd var mögligt och fick kastas. Så nu bakar jag nytt =) Har tittat ett par recept för att se om något faller mig i smaken.
Detta som jag provar nu innehåller russin och solrosfrön, MUMS!
Får se sen när det är klart om det smakar bra eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0