Barnmorskan

Har bokat in ett till barnmorskebesök. Den 5 april, samma dag som bebisen är beräknad. Men jag hoppas at jag inte behöver gå dit. Att bebisen kommer då den ska. 

När jag kom dit skuttade jag in på toa på direkten, var ju kissnödig. Precis när jag hade pinkat klart så hör jag barnmorskan utanför ropandes att jag ska lämna urinprov! Det har jag inte gjort de senaste gångerna så jag trodde inte jag skulle behöva det idag heller. Men jag drack extra mycket vatten under besöket där så jag lyckades klämma ur mig några droppar sen så att hon kunde kolla om jag hade socker eller äggvita i urinen. Det hade jag inte heller för den delen.

Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt. Det är ruckbart, vilket betyder att det inte är fixerat. Vad det nu betyder :P Har inte läst så lång än. =)

Hon stack mig i fingret som vanligt. Jag trodde att hon skulle säga att järnvärdet var nere på noll eller så (har inte tagit en endaste tablett sen senaste gången). Men jag hade bättre värde nu än på länge =)
HUrra!!
Sen tog hon lite blod från mig. Hon stack mig i armvecket. =/ Men det är bara för att jag är gift och har bytt efternamn, så då måste de kontroller som gjordes i början av graviditeten göras om så att de står i rätt namn. Irriterande va?



Kommentarer
Postat av: Frida

Att huvudet inte är fixerat betyder att bebis inte är redo att ploppa ut ännu. När den sjunkit ner och fixerat sig är den redo att bana sin väg ut till er.

2012-03-19 @ 17:56:15
URL: http://familjenfinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0