Brudklänning

Mamma och jag sydde ju klänningen.
Här är lite bilder från helgen då vi sydde som galningar =)



Första försöket i testtyget. Mormor var sjukt nöjd över att tyget var orange till färgen. Testa måste man ju göra för att ta reda på vilken storlek man ska ha =)



Försök två i vitt tyg. Nu visste vi hur vi skulle göra. Man skulle inte följa mönstret slaviskt för då hade det gått åt pipsvängen. Nu var det bara att tuta och köra.



Jag var glad, men mycket trött!!! Bältet under bysten var eget ihopkok av mig och mamma. Det var för mycket tyg vid bysten och det såg lite saggit ut. Men det gick att dölja tack vare bältet =)



Jag är så nöjd med klänningen. Den var skön att ha på sig. Färgen passade mig alldeles utmärkt och passade vår bröllopsbudget =)
Jag hade lagt 1000 kr som max på tyg till klänningen men betalade endast 470 kr. Så det kändes som ett bra beslut att sy den själva =)
Tur att mamma är så duktig på symaskinen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0