Fallrisken är stor

Jag är nog framtung, baktung och allmänt otymplig just nu.
Plus trött. Så det är ingen bra kombination.

Skulle ut och gå med Dexter idag. Det gick bra i ca 50 meter. Sen drattade jag i backen. Fy faaaaan vad ont det gjorde. Tappade kopplet och Dexter fortsatte att gå framåt, men han var jätteduktig och kom tillbaka när jag ropade på honom. Han tyckte att det var jättebra att jag låg på marken för då kommer han åt att pussa mycket lättare.
Jag fick lite panik över att han skulle kuta iväg i ren glädje att få gå fritt. Men som sagt, hur duktig som helst.

Jag satt där och bölade en stund innan jag kom på benen igen. 
Fy satan vad svårt det var att resa sig. 
Jag slog i benet i trottoarkanten i fallet. Så det gjorde ont i sidan av benet, i foten (som förmodligen är stukad) och knät. Så jag haltade värre än en 100 åring på lyset.

Gick vidare ändå.
Hittade säkra vårtecken



Det fanns massor av snödroppar i backarna. 
Men jag var mest sugen på att hitta någonstans att sitta.
Det finns en bänk nedanför backen i rotan. Där satt jag ett bra tag (typ en kvart). Ringde min sötis o bölade lite till. Passade på att njuta i solen lite.
Dexter satt på bänken med mig o solade. 



Han sprang runt bänken och luktade på allt o käkade lite gräs?! Varför gräs vet jag inte men jaja. 
Sen traskade vi hem igen. Blev världens kortaste promenad för honom, men han hann kissa o bajsa och det är viktigaste. När vi kom in satte jag mig i soffan för att pusta lite. Ville känna att bebis sparkade innan jag åkte hem, annars hade jag aldrig lugnat ner mig. Men bebis sparkade på som vanligt så ingen fara på taket.

När jag väl kom hem åt jag lite lunch. Sen ville jag sova en stund. Så jag klädde av mig och fick då syn på mitt vackra knä.



Det är inte skönt vill jag lova. Det stramar och har sig. Knät är svullet och gör satans ont när jag rör mig. Men det är väl bara att bita ihop.
Det där med att sova gick inte så vidare bra. Syrran skickade sms och väckte mig precis när jag hade slumrat till så jag gick upp igen. Nu sitter jag i soffan o fasar för att kliva upp. Måste egentligen kissa men det gör ju asont när jag rör mig så jag ska sitta här så länge jag kan :P

Så. Nu har jag fått gnälla ordentligt. Nya tag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0