Nåldyna

I morse var det dags för ett besök hos barnmorskan.
Hon är så trevlig. Grattade massor till bröllopet och så =)

Vi gjorde det vanliga. Stack mig i fingret, kollade blodtrycket och lyssnade på hjärtljuden (145 slag/min).
Järnvärdet visade på uppgång =) HURRA!!! Förra gången hade jag 106 eller 107, idag hade jag 112. Så det är bättre =) Sockervärdet visade först på tok för högt, 8,9. Det gillades inte av varken mig eller barnmorskan. Så hon sa att vi skulle testa igen...



Så idag har hon stuckit mig två gånger i fingret. Eller fingrarna. 
Andra gången visade sockervärdet 7.0, mycket bättre!!!
Så då slapp jag göra en glykosbehandling (har jag för mig att hos sa) för att se om jag hade diabetes eller så....

Sen kände hon efter om bebisen låg med huvudet neråt. Men hon kunde inte riktigt känna. Så hon tyckte att vi skulle göra ett snabbt ultraljud! Men ultraljudet visade att huvudet låg där det skulle. Allt såg bra ut. =)
Så idag har jag gjort mer saker hos barnmorskan än vad jag brukar =)
Senare i veckan ska vi på föräldraförberedande utbildning. Men mer om det då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0