The Stig Helmer Story



Har idag sett The stig helmer story med min sötis.
Han fick boxen av mig för något år sen och vi har den senaste månaden plöjt igeom alla filmerna. Alla utom den sista, men den tittade vi på idag istället.
Lasse Åberg är så gullig som Stig Helmer. Jag undrar hur mycket som stämmer mellan honom och hans karaktär. alltså hur lika de är i verkliga livet. Känder att jag var tvungen att googla på hans namn och se om han ens hade barn och det har han visst. Två stycken samt en fru =) Heja =)

Filmen då.
Den handlar så klart om Stig Helmers uppväxt. Han är nu gammal och minns tillbaka. Han söker efter sin ungdomskärlek med hjälp av Ole Bramserud! =)



Nu när jag har tittat igenom alla filmerna så känner jag verkligen att jag vill åka till hans museum i bålsta och titta. Undrar om bebisen vill det med :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0