Dag 02 – Min första kärlek

Dag 2.

Min första kärlek var kärleken till min idrott. Simning.



När jag var yngre simmade jag i södertörn simsällskap. Sen när vi flyttade till västerås så blev det Västerås Simsällskap.

Ett tag var jag helt besatt av simningen. Jag var i badhuset mer än vad jag var hemma. 
Det var simning på morgonen, sen skola, sen simning igen på kvällen vissa dagar. Och jag älskade det. Det fanns inget annat för mig.

När jag själv slutade simma kunde jag ändå inte släppa simningen och blev därför simtränare. Allt för att hålla kvar vid simningen.

Än idag är jag väldigt fäst vid simning. Jag tittar gärna på det på tv. Eller går på tävlingar (om jag känner någon som ska tävla alternativt att maken ska jobba där).

Ett önskemål från både maken och mig är att lillan kommer vilja simma sen när hon blir äldre. Det ska vi pusha för iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0