Dag 15 – Mina drömmar

Dag 15. 

Mina drömmar har jag verkligen försökt att leva ut.

Några är avklarade, till exempel gifta mig. Det har varit en dröm sen barnsben. (vilken ung tjej drömmer inte om att gifta sig?) Det var ju oftast det vi lekte när vi lekte med Barbie, bröllop.

En annan dröm var att skaffa barn. Det är också avklarat. Låter hemskt när man "prickar" av sina bedrifter så här men det var ju en dröm att få barn. Nu är nästa dröm att få bli tvåbarnsmamma. =)

Jag drömmer mycket. Ofta på tok för mycket.

Jag drömmer om ett andra barn.
Jag drömmer om en större och nyare bil.
Jag drömmer om ett landställe.
Jag drömmer om en familjeresa till USA. 

Ja, drömma får man göra =).

På nätterna drömmer jag massor. Men de drömmarna kan jag inte riktigt styra. De bara dyker upp och kan vara underbara eller tråkiga eller läskiga eller så. Oftast minns jag vad jag hade drömt om och brukar berätta för maken. Han brukar då höja ett ögonbryn åt mina konstiga drömmar.

"I dreamed a dream"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0