Ensamtid

Idag tog jag och lillan en långpromenad helt hux flux. Hade sällskap av en tjej med barn från mammagruppen (föräldragruppen). Vi gick längre än vad vi hade tänkt oss men det var trevligt att få gagga om allt och inget. När vi väl kom hem var klockan 16. Då skulle lillan till farmor om en timma. 
Jag valde att inte träna idag. Hade ändå inga rena kläder att träna i. Glömde att köra tvättmaskinen i fredags. Vi väntade in maken och sen åkte vi för att lämna lillan. 
Vi hade lite egentid. Bara han och jag. MYS!

Vi åkte först till stadium outlet så jag kunde köpa nya träningsbyxor (irriterande att bara ha ett par). Sen åt vi middag tillsammans. Bara han och jag. Så skönt faktiskt. Det kanske anses hemskt att gilla att få vara bara vi två. Men det var ju ett bra tag sen vi åt middag på tu man hand. (den 26 mars för att vara exakt). Sen kom jag på att vi inte hade något bröd eller så hemma så vi åkte över till coop i jakobsberg för att handla det nödvändigaste innan vi åkte för att hämta lillan. 

Jag frågade maken om vi ska ha "dejtmåndag" en gång i månaden. Utan fb och sms och skit. Bara ha tid för varandra, äta middag ute eller så. Eller kanske gå och träna tillsammans. Hahaha får se vad han tycker om den idén. 

När vi åt mat så var det en hysterisk mamma där. Hon skrek på sin dotter och smällde i dörren och hade sig. Dottern grät förtvivlat för att mamman inte lyssnade på hennes önskemål (hon ville att mamman skulle vakta toadörren men mamman skickade storebrodern att passa dörren). Usch vad det sved i mammahjärtat på mig när jag såg detta. Till och med maken tyckte att hon var hemsk! Hu! Blir ju mörkrädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0