Hej

Tog bloggledigt under helgen och nästan hela dagen idag.
Nu känner jag nästan att jag MÅSTE blogga bara för att. Vet inte varför det känns så men aja. Nu gör jag det ändå!

Lördagen började med födelsedagslunch hos svärmor med sambo som båda fyllde år. De fick en tjusig blomma, praliner och lite fotografier. De vart så glada så. Mest glada blev de förstås över att få träffa lillan. 

Fast nu ljög jag lite. Dagen började med en tvätt. Jag startade tvättmaskinen halv åtta och tömde den vid tio tiden. Alla lillans kläder låg i tvätten. Hon har inte så mycket kläder i strl 68 som hon har nu så då får jag ju tvätta oftare. 


På eftermiddagen åkte vi mot västerås. När vi åkt förbi kungsängen kommer jag på att vi glömt nyckeln hem till mina föräldrar. Så vi vänder, men med samrådan med min pappa så väljer vi att fortsätta ändå. Så vi åker den gamla vägen fram till bålsta. Sen motorväg till enköping och därifrån gamla e18 till västerås. Där såg vi två älgar!

På kvällen åkte maken med pappa och tog emot en båt (eller släppte iväg vad tusan vet jag). Mamma, jag, lillasyster, lillebror och lillasysters sambo spelade 15. JAG VANN!! Helt otroligt! Jag trodde att jag skulle förlora hela skiten men tog hem spelet på sista omgången.

Söndagen börjar med ett illvrål. Lillan blev hämtad av morfar från sängen och sen vrålade hon lungorna ur sig. Hon hade inte sovit klart än. Så jag gick upp och tog henne till sängen igen och sov ett tag till med henne. 
Halv elva åkte vi till träningen. Mamma jag och lillasyster. Lillasyster körde i hennes nya bil. Vi gymmade. Det var sådär. Dålig musik och tråkigt. Eller tråkigt så var det väl inte. Det var ju trevligt med träningssällskap och så. Men jag saknade ändå mina pass som jag går på här hemma. Jag föredrar gruppträning med lite "go" i.

Efter träningen åkte vi hem, gav lillan mat och åkte sen till badhuset. Lillan skulle få bada för första gången.
Det var en hit! Hon älskade det från första sekund. Inga tvivel om det. 
Vi var först i stora bassängen och plaskade runt massor. Efter ett litet tag gick vi över till den lilla bassängen (som är varmare) men där var det ju en halv miljon människor.
I duschrummet var det kallt och hon skakade tänder (som hon inte har). Men bastu var mysigt =)

Efter badet var det lunch för mig och mamma. Maken var tillbaka efter ha varit på en simtävling i avesta. När lunchen var uppäten åkte vi hemåt. Först en stop i skogen utanför enköping för att säga hej till svärfar med fru. Sen ett stop på Ica Maxi i häggvik (som inte hade någon julskinka än). Sist men inte minst hem till vårt kära hem =)

Det var vår helg. Den var lång men snabb! Det känns som om vi var borta i en vecka eftersom att vi hann hälsa på så många (men inte min mormor, får ta det nästa gång).

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej jag vet!

Svar: =)
Petra

2012-11-07 @ 18:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0