Mässor

Idag har jag, lillan, mamma och lillasyster varit på tre mässor. Den första var wintermässan. Det var mycket fokus på slalom. Jag som ville titta på längdåkningsskidor. Men men.. Får bli en annan gång :)

Den andra mässan var hälsomässan. Jag hade ganska höga förväntningar på den. Det var bra men jag hade hoppats på bättre :/ vi såg Katrin Zytomierska där. Hon signerade böcker och höll föredrag. Mamma fixade naglarna och vi shoppade lite. Vi har nog gått någon/några mil idag. Från 10 till 16 var vi på mässan.

Den tredje mässan var Mitt kök. Det var massor av kockar som visade upp sin mat och sina kunskaper. Det bjöds på smakprover och annat. Man kunde köpa ett vinglas och drinkbiljetter. Det var måååååååånga vinutställare där. Mamma var nog sugen på att prova en del av vinerna.
Men det kändes som om det var en halv miljon människor inne på matmässan. Syrran fick nästan panik av allt folk. Nästa gång ska jag gå utan barn för ingen har respekt för en när man kommer med barnvagn.

Det var en rolig dag men ack vad trött jag är nu. Sov gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0