Missnöjd

Veckan som varit har bara sprungit förbi. Minns knappt vad jag har gjort. Vet dock att jag inte tränade i onsdags. Detta eftersom att lillans gudmor var på besök. Vi gick visserligen en långpromenad men det ger ju inte samma effekt som step up passet.
Igår tränade jag aerobics och det gjorde jag även i måndags. Jag har tagit långa promenader i veckan men ändå så gick jag inte ner som vanligt.

Sen utmaningen började så har jag snittat ett kilo i veckan. Det har varit lagom för mig och det har känts som om det går bra. Men denna vecka gick jag "bara" ner 0,4 kilo. Det går ju ner vilket är huvudsaken men det kändes som en smäll i nyllet. Därför är jag missnöjd. Men jag tänkte bara vara missnöjd i ett tag och sen kämpa på extra hårt näsa vecka.

Idag blev det promenad med lillan utan hund. Lillan fick för första gången åka vagn i sittdelen istället för liggdelen. Hon blev så glad och tittade sig omkring som en nyfiken liten buse. Efter en kvarts promenerande somnade hon och sov nästan hela vägen hem.
Vet inte hur jag ska göra med sitt och liggdelen för hennes skull. Hon vill ju sitta och liggdelen är nästan för liten ändå. Fast jag har inte fått ihop det i huvudet hur jag ska bädda i vagnen och sånt när hon ska sitta. Det blir lite svårt faktiskt. Men det löser sig :)


Kommentarer
Postat av: Frida - en liten blogg om en liten familj

Skaffa en åkpåse. I de allra flesta finns det hål för selen. De är mjuka och sköna att sova i och värmer bra. Nu innan vintern behöver man inte heller bulta på jättemycket kläder. Åkpåsen håller fötter och ben varma eftersom de inte glider av eller kan sparkas av och på överkroppen sätter man en liten jacka, vantar och mössa. Åkpåsen jag köpte till Trollet är ett av mina bästa köp. Skulle vilja ha en till henne nu också då den första är för liten. Det är toppen att inte behöva tusen tjocka plagg om man bara ska från punkt A till punkt B.

Svar: jaha, jag visste inte att åkpåsar var så smarta. Får börja kika på en på blocket eller så. =) Tack för tipset!
Petra

2012-10-05 @ 14:48:36
URL: http://familjenfinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0