ojdå

Jag lägger äggen i kastrullen, fyller på med vatten och ställer dem på spisen. Sen sätter jag på plattan och går sen till vardagsrummet för att fördriva tiden medan det ska koka upp. Jag sitter och surfar runt lite och hör helt plötsligt något ljud som jag för allt i världen inte förstår vart det kommer ifrån. Men jag tittar mot köket och tänker att det kanske är vatten i avloppet som gurglar eller så, fast ljudet bara ökar i styrka inte upphör som det gör vid gurglandet. Jag blir nästan rädd. Men så kommer jag på ÄGGEN!! Kastar mig ur soffan och stormar ut i köket för att vrida ner plattan.
Förstår inte hur jag helt och hållet kunde glömma äggen. Suck!!

Kvällen och eftermiddagen har varit lugn. Hunden har sovit massor. Han är nog trött efter en helg på landet och saknar nog matte och husse. 
Maken tog de två sista promenaderna och jag matade lillan samt fixade och donade med annat som behövde fixas. 
Middagen blev enkel med makaroner o köttbullar. Jag stavmixade lite till lillan med och det gillades starkt =) Hon satt och kladdade med maten och var allmänt nöjd.

Nu sover lillan. Maken med. Hunden har ett tuggben som han kämpar med. 
Imorgon ska han hem lilla Dex. Då har jag ingen som sover under rumpan på mig. Eller som värmer mina fötter =/ Fast det ska bli skönt att slippa ta allergitabletterna =)

Mobilen började klinga. Först tänkte jag "vem tusan ringer så här sent?" men så kom jag på ÄGGEN!!!
Att det ska vara så jäkla svårt att komma ihåg dem!!
Senil eller vad?

Kommentarer
Postat av: mormor

på en del börja´r det tidigt

Svar: japp så är det visst =)
Petra

2012-10-23 @ 12:57:15
Postat av: Anonym

på en del börjar det tidigt

Svar: japp
Petra

2012-10-23 @ 12:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0