Röjer

Hej och hå som det kan gå.
Imorgon får vi eventuellt besök från utlandet. Därför har jag försökt att röja lite i lägenheten. Det är massor kvar att göra men lite har jag ändå hunnit med.
Lillan är lite extra uppmärksamhetskrävande idag. Om jag går ut ur rummet blir det världens liv. Så att gå på toa har varit stressande. Det är inte lätt att försöka pinka när en bebis vrålar helt hysteriskt. Innan hon somnade hade jag hunnit plocka ur sopor och disk ur vardagsrummet iaf. Det resulterade i två soppåsar. Sen skuttade jag snabbt in på toa och städade toaletten lite snabbt. Fuskstädade alltså. Därifrån fick jag med mig en soppåse. 

När lillan somnade kunde jag sätta lite mer fart och göra lite av allt möjligt. Tvättmaskinen sattes igång. Jag rensade ur köket. Allt papper är sorterat ner i en påse som ska till återvinningen. Alla kartonger likaså. Sen rensades kylskåpet. Gamla rester kastades och gamla matlådor tömdes och skickades in i diskmaskinen. 

När jag väl var klar med sopplocket så hade jag fått ihop nio! soppåsar med skrot. Bara skit som skulle kastas. Eftersom att lillan låg i sin säng och sov så kunde jag skutta ut lite snabbt till sopnedkasten (ligger 25 meter utanför vår port). Så skönt att bli av med det! Nu är det bara påsarna med kartonger och tidningar/reklam som ska kastas. Men dit måste jag ta mig med bil. Får vänta tills maken kommer hem så att jag kan lasta in påsarna i bilen.

Jag lagade lunch och åt lunch så klart. Sen diskade jag långpannan från misslyckandet av köttfärslimpan samt stekpannan jag använde när jag lagade mat.
Tvättmaskinen hann nästan klart till det att lillan vaknade. Men jag hann vika tvätten som redan hängde på tvättstället samt lägga in dem där de hörde hemma. När lillan vaknade lade jag henne på vår säng medan jag parade ihop strumpor och la in underkläderna i lådorna. Sen tittade hon på medan jag hängde upp den nytvättade tvätten. 

Nu ligger hon i babygymmet och testar sina röstresurser till max =) Ska försöka våga mig på att gå på toa. Hoppas på att hon inte får vredesutbrott :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0