Aktivt

Ojojoj, helgen har bara blåst förbi.
Det känns som om nästan allt vi ville hinna med hanns med.
På fredagen åkte vi till västerås för att träffa mina föräldrar. De ville träffa lillan och hade mutat med en present :P
Lillan fick en rosa! men ack så söt body med matchande strumpor. Kläderna tyckte hon inte var så intressanta men kartongen de låg i satt hon och smakade på lääääänge.

Fredagskvällen spenderades vid vardagsrumsbordet för en match 15. Mamma vann överlägset :/ jag och syrran fick storspö :P

På lördagen åkte pappa och maken iväg för att fixa med bilen.
Mamma jag och syrran och hennes vän S åkte till MAX för att äta och sen till stan. Mamma och lillan tog en promenad till mormor och jag och syrran och hennes vän gick till strike för att spela bowling.
Syrran vann bowlingen. Hon låg sist de två första serierna och kom sen som en smygare och vann hela skiten! Jag är inte alls bitter (urusel förlorare).
Sen åkte vi tre till mormor för att jävlas lite med henne, mata lillan och bara vara sociala. 
Mamma och syrran åkte bil hem därifrån men jag och lillan tog en kort promenad så att hon kunde somna.
Hon sov under promenaden men inte mer. Så hon och hennes mormor sov en stund i sängen. Detta medan pappa lagade middag, maken låg i sängen och tittade på någon tv-serie och jag och syrran spelade 15. Vi hann inte klart allt så jag vet inte vem som vunnit än. Det återstår att se =)
På kvällen åkte maken hem med tåget och sen satt jag uppe halva natten och tittade på avatar med mamma och pappa.

Söndagen började med sovmorgon typ. Lillan vaknade tre gånger under natten och hann göra tre bajsar under den tiden. Men sen upp ur sängen och busa med sin mormor.
Mamma och jag åkte till coop för att titta efter en overall till lillan som skulle ha funnits men den var putsväck. Det var synd! =( Eftersom att vi inte hittade det vi sökte så åkte vi hem, först dumpade vi mamma och sen rullade vidare hemåt.

Väl hemma hade maken hunnit möblera om i vardagsrummet samt dammsugit där.
Vi byggde ihop möbeln vi hade köpt (han hade köpt) tidigare under dagen. Maken var till ikea med sin pappa med fru. De hade hyrt släp för att kunna fixa och dona med sin flytt så då frågade de om vi ville passa på och låna släpet lite med =)
Vi fick barnvakt till lillan så att vi kunde bygga i den takt vi ville. Tack svärmor. 
Svärmor fick skjuts hem och blev så stolt över hur duktig hennes son var på att köra bil. 
Sen åkte vi för att handla middag.

Det var hela helgen. Allt vi ville hinna med hanns med. UTOM min träning som jag missade. Men det var det värt. Får väl räkna bowlingen som träning :P

Kommentarer
Postat av: Mamma

Muta och muta, tror att behovet av en lagad bil var större ;-) Fast det var himla trevligt att vara med sitt lilla barnbarn i flera timmar <3

Svar: haha jadå mamma, var lite ironisk när jag skrev det där med mutan =)
Petra

2012-09-25 @ 20:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0