Fuktigt

Regnet det bara öser ner...

Vaknade av det där droppande ljudet. det som kan driva en till vansinne om man inte får sova ordentligt.
Idag fick jag dock sova ganska bra =) Matade lillan vid kvart i 6 och sen sov vi ett tag till. Fast det tog tid innan vi somnade för hon skulle prompt busa lite först och rulla runt i hela sängen.

Eftersom att det regnade så var det bara att dra på sig regnstället. 
Först ut med den första hunden (som ska presenteras lite mer senare). Vi tog en kortare runda eftersom att regnet föll. Det gillades inte av hunden alls. Hon ville gå den långa rundan. Så först stannade hon till och tittade lite surt på mig. Men till slut gick vi vidare. Som straff för att jag valde den korta vägen så lyssnade hon inte på mig på ett tag. Fast väl tillbaka i lägenheten så lyssnade hon igen =) 
Hon satt stilla medan jag torkade av henne allt det blöta.

Sen snabbt in i bilen och rulla mot rotebro för att ta den andra hunden på promenad. Han skulle så klart hoppa ner i alla diken så att han blev extra blöt =) Men jag kände att det inte gjorde något. det torkar plus att han var inte så ryckig och dragig idag =) framgång =) Fast han är en jävel på att fasta i hjulen på vagnen. Sex gånger fick jag trassla ur honom för att han springer för nära vagnen (han fastnade både när jag hade långt koppel och när jag hade kort). Idag stod han väldigt stilla när jag torkade honom =) Jag minns att det var några gånger han har försökt att springa iväg så att han slipper bli torkad :P Men tydligen ger övning färdighet =)

Under regnstället hade jag ett par leggins. De var helt genomblöta (eftersom att jag blivit svettig av promenaderna) och det var så skönt att få ta av sig dem och lägga dem i tvätten =)
Nu ska jag snart börja laga middag och fixa och dona lite inför kvällen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0