Måndag

måndag hela långa dagen =)

Vi började dagen med babymassage. Vi gjorde lite övningar om hur man över upp koordinationen samt hur man korsar kroppens mittlinje. LIllan tyckte att det var ganska skojs. Men bästa är absolut ryggmassagen =)

Efter massagen gick vi på promenad med hunden. Den hund som jag brukar ta ut på promenad inte någon egen hund. Fast innan vi gick på prommis så ringde jag BVC ang lillans utslag som hon får då hon äter gröt. Så vår mjäkiga och väldigt lättskrämda barnsköterska gav oss en tid hos läkaren en timme senare. Då blev det bara 45 minuter hundpromenad så att vi skulle hinna till läkartiden.
Där sades det att de kunde inget göra (eftersom att hon inte hade några utslag att studera för tillfället). De konstaterade att det förmodligen inte var matallergi utan snarare någon hudtjofräs. Typ att huden inte tål gröten :S det skickades en remiss till någon annan läkare som ska göra tester sen iaf. Får se när den kallelsen kommer...

Väl hemma efter massage, promenad och läkartid så var det lunchdags för mig och mellanmål för lillan som somnade mitt i amningen. 
När hon sov såg jag på Chocholate (vet inte hur filmen stavas och jag orkar faktiskt inte bry mig just nu). Johnny Depp är ju alltid trevlig att se på  =)

När maken kom hem gjorde vi amerikanska pannkakor och sen åkte jag till träningen.
Idag körde jag ett jympa baspass. Inte alls inspirerande. Samma pass som förra måndagen med samma ledare. Hon är så liten och pratar lite skårrande (skorrande?) typ som om hon egentligen vill prata skånska men inte vågar. Det var lite tråkigt. Så nästa måndag ska jag köra aerobics istället =) Min snälla make lovade att komma hem tidigt så att jag hinner till det passet (som börjar 17.30). 

Fastän passet inte var för jobbigt så är jag dundertrött. Jag hade velat sova middag men orkade inte förflytta mig till sängen så jag höll mig vaken. Ska sova lite tidigare ikväll istället =) Dvs strax.
Sängen är vääääldigt lockande.
Imorgon är det öppna förskolan och en annan grej. Men det tar vi då =) 



God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0