Nappen

Denna förbenade napp.

Jag blir tokig. Inte på nappen utan mig själv!

Lillan har fem nappar.
FEM!
Jag har koll på två.
Eller ja tre, men den tredje är i västerås.

En napp sitter alltid i bilbarnstolen i en napphållare.
Den försvinner inte tack och lov.

Men de nappar vi har här hemma försvinner hela tiden. Och det är alltid mitt fel. På riktigt mitt fel.
Jag lägger de där napparna överallt och sen hittar jag dem inte.
Det värsta är att jag kan verkligen inte komma på vart jag hade dem sist.

Idag tappade jag bort en napp (den enda nappen just då) på öppna förskolan. Sen hittade jag den liggandes mitt på golvet som tur var.
Men sen när jag kom hem så la jag den på något smart ställe där jag inte hittar den.

Vi hade en reservnapp men den var smutsig. Den är nu tvättad och sitter i truten på vår dotter.




Nappar borde ha inbygda chip så att man kan trycka på en knapp så att de piper när man letar efter dem.
Tokig blir jag verkligen.
Måste börja lägga dem i den låda det är tänkt att de ska ligga i.




Kommentarer
Postat av: Frida - en liten blogg om en liten familj

Vi har en påse hängandes på Trollets säng och vi är rätt duktiga på att lägga napparna där. Men nu är ju A så stor att hon går och plockar nappar efter behag. Så när vi väl behöver en napp finns de inga i påsen för de ligger där A tycker att det passar eller där vi la den efter att ha tagit napparna ifrån henne.

Det där eviga nappjagandet upphör aldrig ;)

Svar: Ja det är smart med påsen =)Jag hade planer på att lägga napparna i lådan vi fick av dig när lillan föddes. Men det går sådär. Jag är som A och lägger napparna överallt istället =)
Petra

2012-09-05 @ 09:08:37
URL: http://familjenfinell.blogg.se/
Postat av: Moster

Hampus hade ca 10 nappar på ett band. Han kunde ha två till tre nappar i munnen. Fast han var lite äldre då iof.

Svar: ja alla sätt är bra utom de dåliga =)
Petra

2012-09-05 @ 15:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0