Riktiga stegtävlingen

Idag och en månad framöver är det stegtävling.
Jag ska bli bästa kompis med min stegräknare.
Har börjat med en promenad idag på ca 7 km. 
Skulle ha gått mer men lillan ville inte vara med längre och gnällde och skrek konstant.
Så vi avbröt promenaden och tog bussen hem.
Suck. Känns fjompigt som tusan att avbryta en promenad.
Provade att springa lite under promenaden. Det gick bra. Stramade bara lite i knäna. Men det känns inte riktigt hundra än så jag väntar lite till med nästa löprunda.
Tanken var att gå till Jakan tor. Var inne i centrumet och köpte bär till lillan.



Vi stannade på Myrorna i Jakan för att titta efter balkongmöbler. Hittade ett set som var fint. Lite dyrt kanske men  önska kan ma väl få göra. =)
Hittade en vitlöksbehållare i keramik. Har letat efter en behållare ett tag. När jag såg denna tänkte jag att den var värd 15 kr =) Så nu bor den hemma hos oss =)



På kvällen var jag ute på en cykelrunda. Sista backen var lite mordisk. 
Orkade knappt. Flåsade som om jag inte hade rört på mig på flera månader. Det betyder bara att våren är här på riktigt och det är mycket pollen. Bläää för pollen.





Här är resultatet från promenaden. Vart ca 11000 steg.
Hade velat haft ca 5000 steg till av promenaden men när lillan säger ifrån så gör hon det ordentligt! =)

Nya tag imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0