Helt färdig

Idag har det varit inskolning på förskolan. Man ska säga förskola nu för tiden. Inte dagis! Det är viktigt för pedagogerna (man säger inte fröken längre) :)
Ibland slinter jag med och säger dagis. Men jag ska öva på att säga rätt.

Hur som haver! Dagen var kort men intensiv. Lillan lekte med allt och alla. Hon hade kul medan jag kände mig lite överflödig. Hon bryr sig inte om mig när hon leker.

Vi fick några papper med oss hem. Lite schema över hösten med alla lediga dagar. Lite pappersarbete för mig och maken.

1. Hälsodeklaration. Har hon några allergier? Vilka vaccinationer har hon fått? Jag visste inte hur man skulle skriva så jag kopierade hennes journal från BVC och klämde fast i pappret.

2. Veckoschema för hur hon ska gå på förskolan under veckorna.

3. Ett kollage med bilder på oss (mamma pappa och lillan). Det ska lamineras in och hängas på förskolan så hon ska kunna titta på den om hon blir ledsen.

4. Sommaruppgiften. Ta med en bild på hennes favoritplats här i Kallhäll. Blev en bild från stranden när vi var där i våras. Hon gillar stället skarpt.

5. Kryssa i om vi kan hämta henne tidigt de dagar det är utbildningar för lärarna/pedagogerna. Vi kryssade ja på alla ;)

6. Printa ut bilder till hennes hylla och till klockan (de har en klocka som har bilder istället för siffror). Precis en sån klocka som jag vill ha.

Det var allt. Nu ska jag sova. Imorgon blir det en lång dag! Ska vara i förskolan mellan 9-14,30. Håll tummarna för att det går bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0