Paniken

Jag gjorde en dum grej idag på promenaden med hundarna.

Egentligen var tanken att jag skulle skriva om det samtidigt som jag skrev om promenader tidgare idag. Men det är lite jobbigt att blogga via mobilen.

Hur som haver.

Vi gick i en backe. Den lilla hunden gick ut i snöhögen och började klampa omkring. Det brukar betyda att hon ska poopa! Så jag släpper vagnen och tittar på hunden igen i en halv sekund. Sen tittar jag tillbaka på vagnen. Då ser jag att den är borta. Jag vänder mig om och får syn på vagnen som rullar snabbare och snabbare ner för backen. I ren panik släpper jag kopplena till hundarna och kutar. Jag får tag på vagnen snabbt och tittar till lillan som självklart tyckte att det var superkul att vagnen rullade så fort.
Vaddå hjärtat i halsgropen!?
Anledningen till att jag inte hade bromsen i på vagnen var för att jag dumt nog trodde att vagnen skulle stå stilla. Det var tung blötsnö på marken och då brukar den inte rulla iväg. Framförallt inte så där fort.

Men nu har jag lärt mig. Lägg i bromsen bara för säkerhetens skull!!
Jag skäms. Men jag måste få göra misstag. 

Hundarna då?
De stod kvar på samma ställe som jag lämnade dem. Jag trodde att de skulle kuta efter och tro att vi skulle busa. Eller att de skulle sätta fullt fräs någon annan stans. Men de kanske kom i chock över att jag släppte kopplena och vågade inte röra sig. Haha. De fick massor av beröm för att de stod kvar!

Usch fy och blä för den där panikkänslan. 
Aldrig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0