Natten

Jag älskar min dotter så himla mycket. Men i natt kunde jag ha sålt henne för ev hundring!

Hon somnade vid 21.30 och allt var frid och fröjd. I ca 15 minuter kanske. Hon grät till två gånger så jag gick dit för att ge nappen och hon somnade om i ca 5 minuter sen kom vrålet. Det där hjärtskärande vrålet som alla föräldrar har svårt för. Hon vrålade i en och en halv timme innan hon äntligen somnade igen. Då hade vi provat allt från att titta på aristocats på youtube, till att sjunga och klä av henne och provade ge vatten. Inget fungerade.
Men till slut så somnade hon på mitt bröst. Helt slutpumpade alls tre!

Först vågade jag inte lägga ner henne i sin säng. Men jag chansade till slut och lade henne där hon ska sova. Det gick bra.
Hon sov till 04.30. Sen kom nästa vrål. Så hon fick välling och ny blöja.
I normala fall somnar hon direkt efter vällingen och allt är frid och fröjd. Men inte i morse. Hon sparkades extra hårt på mig och maken. Efter en stunds sparkande gav jag upp och tog henne till vardagsrummet så hon kunde leka.
Hon lekte och jag höll på att somna sittandes.
Efter en stund så gnuggade hon sig i ögonen = trött!! Så jag släckte lampan och tog upp henne för nattning. Gissa vad som hände då?

Jo hon vrålade som en stucken gris!
Men trött var hon för hon skrek i fem till tio sekunder sen lade hon sig ner och nästan somnade. Men sova ville hon inte! Varje gång hon höll på att somna så satte hon sig upp och vrålade.

Till slut somnade hon om. Men gissa ven som är dundertrött just nu!?

Visst brukar hon vara envis och inte vilja Sova ibland men detta tog priset!

Nu håller vi tummarna för en bättre kommande natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0