Älgar

Under de senaste 24 timmarna har jag sett 5 älgar!!

Den första och andra såg jag igår. Först strax utanför Haraker. Sen längs motorvägen (E18) på vägen hem.

Den tredje och fjärde var på landet. Precis efter hundgården. De hade med sig en tredje (kalv) men den såg jag bara bakbenen på så den gills inte. :P

Den femte var också längs motorvägen (E18).
Mycket älgar har det blivit. =)
Så skönt att de har varit på behörigt avstånd. Eller ja. De på landet var väldigt nära bilen men jag körde så långsamt att det hanns med att bromsa utan någon stress eller hets =)

 
Lånade en bild från google.se

Jag hann inte få fram kameran snabbt nog. De är ju fasansfullt snabba på att gömma sig i skogen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0