Dagsutflykt

Vilken lång dag. Jag är helt slut. Men vill ändå berätta lite för er.

Vi har åkt runt en del idag. Jag och lillan åkte först till svärfar med fru för att hälsa på en snabbis.
Sen åkte vi till Enköping för att möta upp lillasyster. Därifrån skulle vi vidare till stjärnhov. En liten håla i Gnesta kommun.
Där bor iaf vår biologiska morfar. Han hade ringt igår och frågat om vi ville komma dit och plocka röda vinbär. Det tackade vi ja till.
Bilfärden fram och tillbaka gick bra. Lillan sov mer än vad hon borde med det gör inget.

Väl där började det så klart att regna när vi började plocka. Så vi vart dyngsura. Alla tre!!
Lillan ramlade in i en buske och har nu ett rivsår på ena kinden. Jag kallar det krigsår. ;)
Efter vi hade plockat klart (vart ca 9 liter) bjöd de på räksmörgås. Riktigt gott!

Väl hemma sen var det bara att ställa sig att rensa de vinbär vi fick extra.

Jag har bakat en kaka. Vinbärskaka :)
Och resten är rensat och ska bli kräm och en annan sorts kaka hoppas jag :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig utflykt! Vi sitter o njuter av en fruktefterätt o ska snart bege oss på en låååång promenad ❤❤❤

Svar: ja det var kul. Blött men roligt =)
Petra

2013-07-31 @ 21:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0