Röda vinbär

Jag fick order om att vinbären skulle tillredas så fort jag kom hem igår. Men jag var så förbenat trött. Kunde knappt hålla ögonen öppna vid 22.
Så jag bakade en kaka. Dubbel sats så att det Skulle gå åt mer bär.
Under tiden kakan var i ugnen nattade jag lillan och sen rensade bär.
Det tog en halv evighet. Jag är glad att jag och syrran var duktiga nog att plocka bär utan kvistar igår.
Hellre det än att stå såhär och fixa halva kvällen.

Idag på morgonen fixade jag det sista på kakan samt gjorde kräm på resten av bären.
Krämen vart faktiskt riktigt god. Jag trodde att den skulle bli supersur men det vart helt okej. Lillan tyckte att den var sur vid första smakprovet men smaskade ändå i sig en hel del :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0