Skansen

Igår var det en riktig toppendag.

Vi åkte till skansen. Tittade på alla djuren. Eller ja, alla som ville visa sig. Lillan älskade barnens zoo, den nybyggda delen. Det är klappvänliga djur för alla barn. Superkul. 
Vi hade gjort pastasallader som vi njöt av på en parkbänk i skuggan. Jag hade räkor och maken hade köttbullar i sin pastasallad. Eller hans kanske inte ens räknas som pastasallad då det bara var pasta och köttbullar. 
Vi såg oxå lite grann på genrepet av Allsång på skansen. Fick syn på Måns Zelmerlöv och då var jag nöjd och kunde gå därifrån. =)
Innan vi gick hem skuttade vi in på akvariedelen som vi alltid pratar om att vi ska gå in i men aldrig har gjort. Det var så häftigt att gå bland lemurerna som var riktigt närgångna. Det fanns ormar, spindlar, apor, krokodiler, ödlor och mycket mer. Precis innan utgången kunde man om man ville klappa på en orm och en spindel. Ormar är mysiga så det gick bra. Men med spindeln tvekade jag hundra gånger. Till slut klappade jag på bakbenet (som det stod att man skulle göra). Jag ryser fortfarande vid tanken på att jag har rört den där spindeln.

På vägen hem tog vi båten från gröna lund till slussen och gick via gamla stan. Vi passade på att göra ett stop vid muren (ett känt glass ställe). Jag tog en belgisk våffla (mums!!!!) och maken en strut med tre kulor och lite topping. Törs inte fråga vad allt kostade.

Väl hemma var vi slut alla tre. Men vi hade lite mer på agendan. Eller jag hade iaf.
Jag skulle till sjukhuset för att vaccinera mig igen. Andra sprutan nu. Bara en kvar. Det är sånt där livmoderhalscancer vaccin. Det är ju gratis så jag tutar på och kör. 
Men det är no go på bebisverkstad så länge jag gör detta. Efter sista sprutan är det fritt fram sa doktorn. Maken andades ut lite när jag berättade det :) haha.

Efter sjukhuset åkte vi till stranden. Det hade varit glassande varmt hela dagen. Så jag ville bada. Lillan med verkade det som. Hon kutade ut i plurret och bara kastade sig i. Hon räknade inte alls med att det skulle bli djupt i vattnet. 
Hon satt och var nöjd i vattnet ettt tag men började frysa ganska fort. Medan hon torkade och värmdes hos pappa tog jag mig mitt dopp. Det var så skönt men det var lite för kallt för min del faktiskt. Jag kanske har börjat bli en badkruka. :P

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilken härlig dag!

Svar: Ja den bästa! Helt underbar!
Petra

2013-06-27 @ 21:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0