morgonbestyr

Hurra vilken morgon. Eller inte. 
Maken skulle till simhallen. Jag skulle köra dit eftersom att det inte gick någon buss dit den tiden på morgonen. 
Vi måste åka hemifrån senas 07.30.
Han kliver upp 06.15 eller så. Galning. Då frågar han mig när jag vill kliva upp?!
ALDRIG får jag lust att säga. Jag hade ställt alarm och han vet att jag vill sova så länge som möjligt. Men eftersom att han frågade så sa jag tio minuter till bara. Jag trodde att vi skulle åka tidigare. 
NEJ. han gick till köket. gjorde mackor. gick sen till vardagsrummet för att äta dem där. Då säger han att vi ska åka om ca 30 minuter. Jag hade kunnat sovit i 30 minuter till!!! MORR!
Lillan var vaken så hon fick välling. Sen fick han ta henne så att jag fick sova en kort stund till. Blev lagom putt över att han stressade mig på morgonen. 
Jag går upp om jag behöver det är inte det. Men jag vill inte gå upp, sitta och vänta och sen åka iväg. 

Egentligen hade jag tänkt att bada med lillan på badet. Men när det blev så där på morgonen så kände jag bara nej, jag vägrar. Kommer somna i bilen på vägen hem bara i så fall.

Väl hemma sov lillan i bilbarnstolen. Så jag lyfte över henne till sängen, drog ner blixtlåset på overallen och lade mig för att sova brevid henne. Vi sov så i nästen en timma. UNDERBART!!




Okej. Jag låter väldigt grinig och aggressiv i mitt inlägg.
Men jag har precis börjat äta pollentabletter. Då blir jag extra dåsig. och jag som många andra har inte det bästa morgonhumöret. 
Jag kommer att vara extra grinig nu i några dagar innan kroppen har vant sig vid pillrena. Så bråka inte med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0