fy vad äckligt

Jag som hade tänkt att inviga balkongen. Tji fick jag.

Igår kräktes lillan. Två gånger. Hu så äckligt.
Maken fick ta hand om det. 
Jag duschade lillan medan han tog hand om det andra.
Första gången kräkade hon i sängen så vi fick riva ur alla lakan och örgott med mera. Rätt in i tvättmaskinen (efter en avsköljning så klart) och andra gången i soffan. Vi hade lagt en filt under henne bara som säkerhet. Tur var väl det!!

Men idag har lillan mått okej under dagen. Inga kräkningar. Har sovit mycket och inte alls varit aktiv. Jag tänkte att det värsta var över. Men nej. Precis när jag tagit ut segern i förskott så hände det som inte fick hända.
Maken är på konsert och ser på Bruce Springsteen. Han kan inte hjälpa mig.
Lillan gör världens mega kräka. På hela sig, på mig och på filten som läcker genom till soffkudden.
Jag fick lägga ner henne på golvet. Dra bort filt snabbt och dra av överdraget på soffkudden. Sen duscha lillan och mig och mina kläder och filten och sen kasta in kläderna och filtarna i tvättmaskinen.
Så idag (precis som igår) tvättar vi mitt i natten.

Jag darrar lite än av chocken. Jag har världens kräkfobi. Jag får panik varje gång och gråter en skvätt.
Jag grät en stor skvätt ikväll. Mest för att jag inte fick någon hjälp tror jag.
Men det som inte dödar det härdar!

Jag håller tummarna för att detta är över nu och att vi får bra dagar framöver.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman, hade ni bott lite närmare hade jag och pappa varit där på en millesekund <3

Svar: tack för det :P Får tänka på det till nästa gång vi flyttar. :P
Petra

2013-05-12 @ 00:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0