Halkskydd

Jag hann inte med att skriva om ättikan förut idag. Det var inte så viktigt kanske. Men jag "målar" ättika på de tånaglar som fått nagelsvamp i förhoppning att det ska hjälpa. De medel jag har haft hittills har inte hjälpt alls. Ringer jag doktorn säger de bara att jag ska köpa från Apoteket. Kul när inget hjälper...
Men nu satsar jag helhjärtat på ättikan och håller tummarna.

I fredags var jag ju till Ikea. Köpte ett halkskydd till lillan så hon kan duscha utan att leka bambi på hal is. 



Så fint det blev. Eller så. Huvudsaken är att hon får bättre grepp under fötterna och inte glider omkring.

Hon duschar länge och varmt. Inte pissljummet som det rekommenderas. Då fryser hon bara och blir blå om läpparna.

Idag har jag varit ledig igen :) hela helgen var fullspäckad med jobb och annat kul! 

Lillan var oxå ledig så vi hade en riktig mammadotterdag. Sånt måste man ha lite då och då.
Vi åkte till ett lekochbusland i Upplands Väsby. Det var helt okej. Passar nog ännu bättre när hon är lite större. Men hon hade kul där och röjde tills hon var så trött att hon inte kunde gå rakt.


Provade alla cyklarna :)


Sparkade fotboll och spelade basket.


Klättrade i alla stora ställningar. Att hitta fram till stora rutchkanan var lättare sagt än gjort.


Bollhavet vid babyhörnan.


Bra att öva sig på att gå bland hinder :)


På kvällen vart det köttfärssås med makaroner. Lillans favorit. Hon åt sig kladdig och fick sen duscha.



Jag och lillan åkte till affären och handlade lite mat och annat. Bland annat ljuset på bilden. Sen hade de köp 3 betala för 2 på blöjorna så då fyllde jag på blöjförrådet. 
Nu behöver vi inte köpa blöjor förrän nästa år någon gång :) Yey!!!

Det var det om denna dag. 
Fick iofs veta att jag fått alla semesterdagar i december beviljade. Jag hade tydligen inte tagit ut tillräckligt många dagar så jag var tvungen att ta några dagar semester. Inte mig emot!! Så december blir en lugn månad ;)


Hääääärliiiigt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0