Matkassen

Det finns en hjälporganisation som heter matkassen.
De finns på http://matkassen.info/
Eller på facebook.

De har varit med på nyheterna några gånger. Vet ni vad jag snackar om?
Det är familjer som har svårt att få vardagen att gå runt. De har hamnat mellan stolarna, de får inga pengar, har förlorat jobb eller anhöriga eller så. 
Jag kände att jag ville hjälpa.

Igår skrev jag att jag kunde skicka något till en av familjerna.
En familj i sala behövde hygienartiklar, toapapper och mat.
Jag skickade 2 st 6pack med toapapper.
Plus att jag lade ner en hundring i ett kuvert till barnen (de har två barn) så att de kan köpa godis eller göra något kul. 
Det känns bra ända in i roten.
Så lite kan göra så mycket. 
Jag hoppas att paketet kommer fram som det ska.
Helt värt det!!!

Nästa år ska jag skicka något igen. =) Eller så skickar jag julklappar i år. Får se vad för tillfällen som ges =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0