Regnar

Lillan kan säga "regnar". Betyder det att jag/vi har sagt ordet för ofta?
Det är bara kul att hon förstår och pratar så mycket :)

Vi har cyklat till förskolan de senaste dagarna :) hon säger cykla med. Eller, ja, på sitt eget sätt säger hon cykla :) typ gyckla säger hon. 

Idag har det regnat igen. Eller har, det gör fortfarande :)
Jag som vill ha snöööööööööö! ;)

När vi kom fram till förskolan var alla inne. Innan vi gick in passade lillan på att plaska en del i vattenpölen som finns precis innanför grinden :)


Hon tyckte att det var så kul! 


Plask plask plask :)


Hon fick plaska i några minuter men sen doppade hon vantarna (ej vattentäta) i pölen så då gick vi in. Nästa gång får jag dra på regnvantarna med :)

Kommentarer
Postat av: mormor

kommer ihåg när jag lärde Andreas att plaska i vatten pölarna jag först och han sen det hade han aldrig fått göra för sin mamma

Svar: =) alla barn ska få plaska i vattenpölar =)
Petra

2013-11-05 @ 17:38:53
Postat av: mormor

tyckte jag också

Svar: =)
Petra

2013-11-06 @ 14:01:32
Postat av: mamma

hon är riktigt duktig på att prata nu-det är hennes nya intresse =)

Svar: Ja hon pratar järnet nu för tiden. Det är kul att hon testar alla orden som hon kommer för. Bäst att inte svära nu vettu =)
Petra

2013-11-06 @ 20:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0