Dårarnas paradis

Idag har det varit dårarnas paradis på jobbet. Det märktes verkligen vilka som arbetar och bryr sig om kunderna och sina kollegor samt vilka som bara bryr sig om sin lön.
En kille fick för sig att han inte ville jobba. Han gick inte till en enda kund. Vi ringer runt och försöker få tag i någon som kan hoppa in. 
Ingen vill/kan hoppa in så vi får dela på hans tur. Dvs vi har alla mycket att göra men efter det fick vi ännu mer att göra. Trots att vi ska dela lika så är det folk som säger nej att de inte hinner. (den som "inte hann" var inne före alla andra.
Till slut efter tjat och hot om skvaller till högsta chefen tar alla minst En extra kund. Jag tog tre. 
Utöver att folk inte vill hjälpa till så fuskas det så att jag skäms. Jag tappade hakan när jag hörde att de fuskade och att de erkände det. Och anledningen till varför de fuskar var ännu mer upprörande (personen vill inte få fler kunder på schemat).

Jag orkar inte med det där dårhuset. Jag jobbar hellre på ett riktigt dårhus.
Jag hade god lust att tackla ner en tjej idag för att hon ställde sig framför mig för att gnälla om schemat/kunderna/de extra arbetet när jag plockade ur diskmaskinen. Istället för att ge en hjälpande hand så att det skulle gå snabbare eller åtminstonde ta ett kliv åt sidan så stod hon och babblade och babblade.
Hon försökte dra in mig i ett tjafs som utbröt igår. Jag hade inget med tjafset att göra och vill inte ha något med skiten att göra heller. ORKA!?

BAH!!!
Nu har jag gnällt klart om mina korkade kollegor. Inte alla är korkade men en del får man spader på.

Hemma då?
För den som undrar så dammsög jag hallen, köket, vardagsrummet och lillans rum.

Plus att jag våttorkade alla de där rummen. Köket fick ta en "dusch" två gånger om. Vattnet var redigt skitigt efter det... :P
Nu är det gjort iaf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0