magsjuka, nej tack!

Jag ringde till lillans förskola idag för att se vad de tyckte om att hon ska komma dit imorgon. De sa att det var okej men varnade ändå för att det gick diarré som smittade.
       Jag frågade så klart om det var magsjuka = min värsta fiende. Jag är helt livrädd och skräckslagen sen det jag själv vart magsjuk för två år sen. Det var det läskigaste jag har varit med om EVER!!!!

Nu på kvällen läste jag att tvillingarna på lillans avdelning har diarré och kräkor = magsjuka!!
Jag vill verkligen inte att hon ska bli sjuk igen. Hon är redan avmagrad från sin kräkorgie för förrförra veckan. Jag fixar det definitivt inte. Bara tanken på att släppa iväg henne till förskolan imorgon och riskera att hon blir sjuk ger mig panikångest.
Inte för att hon inte ska få bli sjuk någonsin men just nu har det varit väldigt mycket för henne. Det räcker liksom. 
Så jag får ringa dit imorgon och se vad de säger...

Bah.
Förskolebakterier är verkligen inte att leka med!!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Har vi kunnat har vi hållit A hemma när det gått magsjuka. Dock inte möjligt alla gånger tyvärr.

Svar: Nu håller jag lillan hemma idag och imorgon. Får hoppas att de lyckats städa bort alla bakterier tills på måndag. Jag rådfrågade din mamma lite eftersom hon är inbiten förskolelärare. =) det känns som om jag har gjort rätt val med att ha henne hemma =)
Petra

2013-10-02 @ 23:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0