Oktober

Hej hopp gummisnopp.
Jag är så trött. TRÖTT!!!
jag får inte sova tillräckligt. Lillan vaknar och skriker och hon hostar. Stackarn <3 mammahjärtat nästan brister.
Hon själv är så trött att hon knappt orkar vakna under hostattackerna.
Vet inte om man ska ringa en doktor eller inte.

Hon hostar inte HELA dagarna utan då och då. Men då hostar hon tills hon nästan kräks. Men inga kräkor kommer upp. Hon har ätit riktigt dåligt de senaste dagarna. Hon kastar mest maten omkring sig. Eftersom att hon hostar mycket på natten är hon vääääääääääääääääääldigt trött på dagarna vilket i sin tur resulterar i en gnällig och pipig unge. 
Jag förstår henne verkligen! Det gör jag! Jag vill hjälpa på något sätt.

Men....
Jag har googlat en del på det där. Förkylningshosta sitter i ganska länge. Det är ofarligt. Hon har inte feber och hon är pigg i övrigt. Det är bara det där med maten då...
jag får fortsätta att testa olika grejor och se om något hjälper.

Sängen hennes är tiltad sen ett tag tillbaka. Vi har vädrat hennes rum idag och jag öppnade ventilerna till fönstret igen. Nu är ju elementen varma så då kan ventilerna vara öppna. Elller!?

Jag har så klart astma i bakhuvudet eftersom att jag själv har det. Men jag tycker inte att hon uppvisar de karaktäristiska dragen för det. 
Men ja... vi får vänta och se.

Ska iaf ringa hennes förskola imorgon och se vad de säger om att hon eventuellt kommer dit. Om hon "bara" hostar och det inte är något mer så kanske hon kan vara där. Eller?
Får rådfråga dem. 

Nä men sängen nu kanske så kanske jag får sova lite längre =)
jag känner mig också gnällig och pipig. Det smittar av sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0