Mina växter

Lillan är sjuk. Hon kräktes ganska många gånger natten mellan lördag och söndag. Sen två gånger på söndagens förmiddag. Och idag gjorde hon världens kaskadspya på vardagsrumsgolvet.
Inte så kul. Maken skulle vabba idag, men jag ville inte riskera att smitta alla tanter på jobbet ifall detta är magsjuka. 
Så vad roar vi oss med?

Jo vi har planterat om lite växter samt sått nya kryddörter.


40 liter jord räcker långt.



Mina två svärmorsdrömmar skulle planteras om.



Nya krukan.



Se så bra det blev.



Lillan hjälpte till så gott hon kunde.



Ordnade lite på fönsterbrädan i köket så att det skulle se bra ut! 
Avokadon fick ny kruka. 
De två inplastade krukorna är dill och gräslök.
Murgrönan som inte är någon murgröna utan bara någon liknande klätterväxt fick ny jord då den såg lite vissen ut trots att den fått vatten som den ska. Hoppas att den tar sig.


Min växt jag hade köpt på Bauhaus för 10 kr fick en stor och fin kruka den med. Mycket jord har gått åt men inte alls så att det märks på påsen :P den väger bly ännu.

Nu sover lillan. Jag funderar på att sova middag jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0