Cykelvasan

Energin från igår är som bortblåst idag. Men jag lovade att skriva om cykelvasan så det ska jag göra.

På måndagen innan loppet lämnade jag in min cykel på lagning.


Det var ett väldigt platt däck och jag hade bara två fungerande växlar.

På tisdagen hämtade jag hem cykeln och på onsdagen fick den åka lastbil till Västerås. 


Den hade då ett nytt fint däck och hela tre fungerande växlar :)

Själva tävlingsdagen var fredagen den 15 augusti.  
Vi åkte från systeryster och kaptenen kl 04.30!! Sinnessjukt tidigt. 
Kaptenen och makan var vakna och turades om att köra, jag och syster satt i bak och sov. Vi behövde ju ladda inför själva loppet. 

Vi var framme vid startområdet i Oxberg strax innan åtta. Karlarna tog av cyklarna från bilen medan jag och syrran hämtade ut våra nummerlappar,


Vi satte på lappar på ryggen, klistrade på en på cykeln samt satte fast en på korgarna.



Starttiden var 09.30. 
Innan vi cyklade in i startfållan tog vi en "före-bild".


Kan ni gissa vem som var mest taggad? Syrran försökte flera gånger dra sig ur. Men hon cyklade ändå (och var snabbare än mig).


Startfållorna. 99% av alla cyklister hade superfräsiga mountainbikes och snygga outfits. Våra cyklar passade inte riktigt in egentligen men det sket jag i. 


Här har starten gått :) 


Ser ni alla fräsiga cyklar runt om mig?!


Första kontrollen var i Hökberg. En mördarlång uppförsbacke i blött gräs = inte möjligt att cykla i med min cykel. Jag fick leda cykeln upp för backen. 


Syrran var hela tre minuter före mig. 


Här kom jag. Hade ramlat strax innan kontrollen. En tjej stannade mitt i en uppförsbacke och jag som kom med fart bakom fick tvärnita och ramlade då jag inte hann få ner fötterna i backen. 


Är är upploppssträckan i Mora :)


Syster kom först :)


Sen kom jag :)


Sånt jäkla kul lopp!! Jag satt och flina som en idiot hela vägen trots att jag ramlade. 

Precis då det var en kilometer kvar ramlade en gubbe och en annan gubbe körde in i honom så att båda föll. Jag fick tvärnita men ramlade inte. Hjälpte dem att trassla ut cyklarna och den ena cyklade iväg men den andra behövde hjälp att komma upp så publik fick komma fram och hjälpa till. Han kom iväg sen ändå hoppas jag. Han hade ändå sällskap så jag kunde cykla vidare med gott samvete.

Loppet var superkul!! Jag längtar till nästa år då jag ska cykla igen. Ska bli kul! Hojta till om ni vill hänga på :)


Nöjda efter loppet.

Jag blev förresten intervjuad vid målgången av en pissenisse. Han var imponerad av mitt val av cykel till det loppet. Haha!
Tre mil kan alla cykla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0