Knasungen

Halv sju imorse vaknade jag av att lillan stod vid sängen och hostade. Tog upp henne för att sova vidare men hon hade en härligt seg hostattack som inte gick över. Efter blöjbyte och hostmedicin var hon pigg igen. Busloppan!
Hon levde rövare ett tag men gnuggade ögonen rätt så mycket så jag bullade upp kudden och täcket i sängen och satte igång youtube och bamse till henne. Det gav mig några minuter extra i sängen :) 
Vid frukosten ville hon bara äta ägg. Inget annat, tills jag var inne på de sista tuggorna på min macka, då skulle hon ha den istället. Klart att hon fick det.

Vi åkte iväg i bilen och jag fick bevittna dårarnas paradis. Vid en korsning stod jag längst fram i kön. Bakom mig hade jag en bil när det blev grönt körde vi. Då kom det en Volvo och tränger sig in mellan Oss (helt okej då det var två filer som skulle gå ihop till en). Bilen som hade legat bakom mig blinkade med helljusen till Volvon för att visa irritationen. Snubbarna i Volvon visade upp det allra heligaste fingret och kastade sig sen på bromsen. En av dem kliver ur Volvon och går fram till den andra bilen som jag antar blev tvungen att tvärnita. Fett läskigt! Jäkla idioter med sånt hemskt temperament och beteende. Sånt är inte okej!

Vi kom iaf fram dit vi skulle och hem igen utan större bekymmer.
Jag var in till systemet och köpte lite gott. 


Skål!

Lillan är ju bara för härlig just nu. Hon har börjat förstå att vredesutbrott inte leder någonstans. Börjat att förstå! Hon griper tag men lossnar på greppet fort när jag säger att det gör ont.
Det går att kommunicera med henne på en helt ny nivå. 
Hon härmar nästan allt jag säger. Ganska ofta kläcker hon ur sig treordsmeningar och ordförrådet har utökats radikalt.

Ikväll när hon skulle nattas ville hon ligga i sängen. Visst, nemas problemas tänkte jag. Men hon låg bara och viftade med armarna och viskade sånger och ramsor. Så jag gick därifrån. 
Då kommer gullungen i henne fram. Hon lägger sig på mig, tar händerna runt ansiktet på mig och pussas snällt och fint. Så säger hon mamma pussa mig. Lillan pussar mamma. Gullungen!

Jag tittade på melodifestivalen. Bara för att ha något att titta på. 

Lillan lekte rövare strax innan hon skulle sova.

Hon levde rövare under melodifestivalen med. När jag satt och garvade åt den nya osgrenen snöängelsbattle stod lillan och tokgarvade hon med. Knasungen!!
Men sen sa hon bara "sova sängen", tog sitt pick och pack och lade sig i sin säng. Två minuter senare sov hon. 
Ganska smärtfritt ändå :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0